Az Office eszköztárai

Eszköztárnak hívjuk azt a gombsort, amely általában a Windowsos programok ablakjának a felső részében találhatóak. Ezekre a gombokra kattintva bizonyos parancsokat tudunk végrehajtatni. Az Office csomag programjainak tizenvalahány eszköztára van. Egy-egy eszköztár gombjai a legtöbb esetben egymással rokon parancsokat tartalmaznak. Alap értelmezésben csak két eszköztár látható: (Standard) és a Formázás (Formatting) eszköztár. Ha láthatóvá szeretnénk tenni a program összes eszköztárát akkor a Nézet (View) menü Eszköztárak (Toolbars) pontjára kell kattintani. Ekkor egy almenü nyílik meg. Itt megtalálható az összes eszköztár, a jelenleg látható, aktív eszköztárak ellőtt egy kis pipával. A pipák bekapcsolásával tudjuk láthtóvá tenni az eszköztárakat. Ugyan ezt gyorsabban úgy tudjuk elérni ha valamelyik látható eszköztárra, vagy a menüsorra kattintunk az egér jobb gobjával. Csak azokat az eszköztárakat érdemes láthatóvá tenni amelyek parancsait gyakran használjuk.

Ha az egeret az eszköz tár gombjaira mozgatjuk és kattintás nélkül egy kis ideig várakozunk a gomb felett, meg fog jelenni a gomb elnevezése, így könnyen megállapítható a gomb feladata. Ezt a kis feiratot hívjuk (ScreenTipnek)

Az eszköztárak bárhol megjelenhetnek, az ablak tetején, alján, valamelyik oldalán vagy akár az ablak közepén, a dukumentumunk felett. Persze mi is áthelyezhetjük őket a nekünk megfelelő helyre, az eszköztár bal oldalán (vagy tetején ha függőlegesen áll) látható kis vonal segítségével. Egy sorba akár több eszköztár is felsorakoztatható. Ilyenkor azokat a gombokat amelyek nem férnek ki a sorba, az eszköztár végén található nyílra kattintva tudjuk elérni.

Ha zavarnak bennünket az eszköztárak és minnél többet szeretnénk látni a dokumentumunkból próbáljuk ki a Nézet (View) menü Teljes képernyő (Full Screen) parancsát. Ilyenkor a dokumentumunk látható a teljes képernyőn, az ablak minden eleme eltűnik kivéve egy gombot, amivel vissza tudunk térni a normál nézethez.

Nagyítás - Zoom

Az Office asszisztens

Aki már indított el valamilyen Office programot, valószínüleg megismerkedett az Office asszisztensével. Ez egy kis animált figura, akitől bármikor segítséget tudunk kérni ha elakadtunk a munkánkba. Elég kettőt kattintani rá, beírni a kérdésünket és ő fel fogja sorolni a súgónak azokat a részeit ahol a gondunkra megtaláljuk a választ. Egyébként állandóan figyeli a munkánkat, a legtöbb kiadott parancsunkat különféle animációval "jutalmazza", és ha úgy találja hogy valamit könnyebben és gyorsabban is el lehet végezni akkor egy kis égő jelenik meg a feje felett, csak rá kell kattintani és már el is mondja az ötletét. Ha nem tetszik az asszisztensünk le is cserélhetjük más figurára: jobbal kattintunk rá és a megjelenő gyors menüben a (Choose Assistant...) parancsot választjuk. De ha zavar bennünket ki is kapcsolhatjuk (jobb kattintás után Hide). Ha később megondoljuk magunkat és vissza szeretnénk kapni az asszisztensünket akkor a Súgó (Help) menü (Show the Office Assistant) parancsára kell kattintani.